Bez auta bychom si dnes život jen těžko dokázali představit. Kam se podíváme, jsou auta, v jedné domácnosti jsou dnes klidně i dvě nebo tři auta, parkoviště praskají ve švech a hromadnou dopravu využíváme spíš jen v případě nutnosti nebo jako příjemnou změnu. Doby, kdy se všude chodilo pěšky a k dopravě většího nákladu nebo více věcí se používali jen koňské povozy jsou dávno ty tam. Víte, kdy nastal ten přelomový okamžik a světlo světa spatřil první automobil?
Největší zlom v automobilovém průmyslu je datován do 18. století, kdy se poprvé úspěšně povedlo zkonstruovat první vozidla poháněné parním strojem. Vůbec první parní stoj, který jezdil a dokázal uvézt až čtyři lidi, se poprvé úspěšně rozjel v roce 1769. Auto jelo rychlostí jen 9 km/h, ale i tak už to byl úspěch. Auto jelo a uvezlo lidi. Začátek 19. století pak stále ještě patřil páře, ale velký zlo nastal v druhé polovině 19. století. Tehdy se konstruktérům podařilo dát do pohybu a provozu první spalovací motory a auta, která známe dnes, se pomalu začala rýsovat. Mezi lety 1862 – 1866 se podařilo vyvinout vůbec první čtyřdobý spalovací motor.
Auta do té doby byly svým způsobem pořád nedokonalé. Ale i tak to byl na tu dobu a při tehdejších možnostech neuvěřitelný úspěch a svět šílel. V roce 1885 se pak podařilo, rozjet výrobu automobilů ve větším měřítku a výroba, kterou započal Karl Benz, se dnes považuje za zrod a vývoj dnešních automobilů. V roce 1897 sestrojil Němec Rudolf Diesel první a provozuschopný vznětový motor. To jméno vám určitě něco říká, že? Německo tak bylo rájem automobilů, ale ani u nás v České republice se nezahálelo. Úplně prvním autem vyrobeným u nás byl automobil vyrobený v adamovském podniku a to v letech 1888 – 1889. Ten ovšem moc nefungoval a tak je slavnější jeho nástupce – první funkční automobil vyrobený v České republice, který byl postavený v Kopřivnické vozovce.
Začátky byli slibné, následující roky už byly sestrojovány i nákladní automobily a celý automobilový průmysl zažíval velký úspěch. A je tomu tak až do dnes.